pinterest.com

Sześciopak to coś, o czym wszyscy marzymy i chcemy osiągnąć, ale niekiedy trudno nam się zmusić do działania. Kiedy decydujemy się pracować nad tą partią ciała, zwykle uważamy, że brzuszki są najlepszym ćwiczeniem. Nie zawsze mamy jednak rację. Niektóre statyczne ćwiczenia, takie jak wspomniana “deska”, mogą być znacznie bardziej skuteczne podczas pracy nad mięśniami brzucha.

Możesz myśleć, że deska jest prostym i łatwym ćwiczeniem, ale sprawi, że będziesz bardziej zmęczony niż po 100 brzuszkach wykonywanych każdego dnia. Deska doskonale działa nie tylko na mięśnie głębokie brzucha, ale również wzmacnia górne partie ciała. Kiedy spróbujesz, zobaczysz, że ćwiczenie powoduje intensywne napięcie mięśni i zapewnia znakomite efekty w krótkim czasie.


Wyzwanie Planka, jak już wspomnieliśmy, trwa 21 dni i składa się z różnych zestawów ćwiczeń na każdy tydzień:

Tydzień pierwszy

W pierwszym tygodniu będziesz musiał utrzymać swoje ciało w przedstawionej pozycji przez 30 sekund każdego dnia. Gdy zaczniesz, w miarę upływu czasu możesz czuć potrzebę wydłużenia tego czasu. W takiej sytuacji zwiększ go do 60 sekund.

Tydzień drugi

W drugim tygodniu wyzwania dołóż sobie odrobinę wysiłku. Czas zwiększa się o 30 sekund. Jeżeli w pierwszym tygodniu wynosił on podstawowe 30 sekund to teraz ćwiczenie powinno trwać całą minutę. Jeżeli natomiast byłeś wobec siebie bardziej wymagający podczas pierwszych 7 dni treningu, teraz czas wynosi całe 90 sekund!

Tydzień trzeci

W tym ostatnim tygodniu dodajesz 60 sekund do czasu wykonywania deski, co daje 120 lub 150 sekund wyzwania każdego dnia.

Musisz być wytrwały, zmotywowany i wykonywać ćwiczenie każdego dnia bez przerw, jeśli chcesz odnieść sukces. Jeżeli poczujesz, że tracisz zapał, pomyśl o tym, jak cudownie będzie wyglądał twój brzuch w niedalekiej przyszłości. Uważaj, to ćwiczenie uzależnia. Powodzenia!