Oto 10 sekretów dzięki którym Azjaci zachowują świetną sylwetkę bez stosowania restrykcyjnych diet.

1. Podejście do jedzenia

Pomijając jakość i ilość pożywienia, twoje podejście do jego spożywania także ma wpływ na całe ciało. Na zachodzie, jedzenie traktowane jest nie tylko jako potrzeba, ale też jako rozrywka. Z kolei Azjaci traktują je praktycznie wyłącznie jako element konieczny do funkcjonowania.

2. Wielkość porcji

Azjaci preferują spożywanie mniejszych porcji, przedkładając jakość i różnorodność produktów nad ilość. Jedzenie małych porcji, pamiętając przy tym o regularności posiłków, znacząco pomaga w schudnięciu i utrzymaniu prawidłowej wagi.

3. Metody przyrządzania posiłków

Choć nie jest to oczywiście regułą, Azjaci przedkładają posiłki gotowane, zarówno w wodzie jak i na parze, nad te smażone i pieczone.

4. Owoce morza

Trudno wyobrazić sobie kuchnię azjatycką bez ryb i owoców morza, zawierających kwasy omega-3. Oprócz wielu korzyści zdrowotnych, takich jak wzmocnienie systemu odpornościowego, naczyniowego i rozrodczego, kwasy te pomagają również w chudnięciu.

5. Dużo zieleniny

Jak już wspomnieliśmy, potrawy kuchni azjatyckiej są zwykle serwowane w małych porcjach. Ta zasada nie odnosi się jednak do warzyw, a w szczególności wszelkiej zieleniny. Kolejną ważną różnicą jest smak. Zachodnie potrawy warzywne często są w mniemaniu Azjatów zbyt mdłe.

6. Herbata zamiast chłodnej wody

W przeciwieństwie do mieszkańców Europy i Ameryki, Azjaci popijają swoje potrawy nie chłodną wodą, czy napojami, ale ciepłą zieloną herbatą. Istnieje teoria mówiąca, że chłodna woda, szczególnie w połączeniu z tłustymi potrawami, spowalnia proces trawienia.

7. Zdrowe desery i przekąski

W Azji największą popularnością cieszą się słodycze i przekąski na bazie ryżu, wodorostów i czerwonej soi, a także orzechów, nasion i owoców. Te specjały są bez wątpienia zdrowsze od chipsów, ciasteczek i ciast.

8. Chodzenie

Co ciekawe, ten nawyk jest powiązany z dużym zagęszczeniem ludności. Mieszkańcy większych miast używają zazwyczaj transportu publicznego zamiast własnych samochodów. Żyją oni też w mniejszych mieszkaniach, w obszarach gdzie sklepy, pralnie i inne miejsca publiczne usytuowane są w niewielkiej odległości. Dzięki temu, typowy Azjata przechodzi dziennie znacznie większą odległość niż przeciętny Amerykanin, przywykły do poruszania się samochodem.

9. Ćwiczenia i medytacja

Azjatycka medycyna przykłada dużą uwagę do zapobiegania schorzeniom, a także eliminowania chorób w zarodku. Dlatego, w krajach wschodu praktykuje się medytację, Tai Chi i inne aktywności pomagające zapobiegać rozwijaniu się pewnych przypadłości, między innymi otyłości.

Źródło:https://brightside.me