Jedzenie dwóch bananów dziennie pomoże ci w utrzymywaniu optymalnego ciśnienia krwi, oczyści twoje jelita, ułatwi zrzucenie wagi i ochroni wzrok.

Banany zawierają naturalne cukry – sacharozę i fruktozę, dzięki którym są tak słodkie, ale to bogactwo witamin, minerałów i błonnika sprawia, że są one cennym elementem każdej diety.

Podobnie jak w przypadku innych owoców, wartość odżywcza bananów zmienia się wraz z dojrzewaniem. W tym wypadku, gdy banan osiąga pożądaną, żółtą barwę, znaczy to, że poziomy antyoksydantów chroniących twoje ciało przed chorobami serca i nowotworami, wzrosły znacząco. Tak więc im bardziej dojrzały banan, tym więcej występuje w nim wartości odżywczych. Dojrzałe banany poznaczone ciemnymi plamami są nawet 8 razy bardziej wartościowe dla naszego organizmu niż banany zielone.

To jednak nie wszystko. Oto lista 6 innych zalet spożywania tego smakowitego, żółtego owocu.

1. Łagodzi i zapobiega zgadze

Dzieje się tak poprzez neutralizowanie kwasów żołądkowych i oczyszczanie go.

2. Mnóstwo energii

Potas zawarty w bananach chroni mięśnie przed skurczami, podczas gdy węglowodany zapewniają energię potrzebną do zwiększonego wysiłku fizycznego.

3. Pomaga przy anemii

Banany są bogate w żelazo, a co za tym idzie stymulują one wytwarzanie hemoglobin, podnosząc liczbę czerwonych krwinek.

4. Łagodzi wrzody

To jedyny surowy owoc redukujący ryzyko wystąpienia wrzodów, a także łagodzący już powstałe. Działa on bowiem, wytwarzając nalot na ścianach żołądka, zapobiegając podrażnieniu wrzodów przez kwas żołądkowy.

5. Radzi sobie z zaparciami

Błonnik zawarty w bananach ułatwi wypróżnianie i oczyści jelita ze złogów.

6. Redukuje stres i lęk

Dzieje się tak z racji dużej zawartości trypofanu – aminokwasu wykorzystywanego przez organizm przy produkcji serotoniny. W dodatku, wspomniany już potas i witaminy z grupy B pomagają w dotlenieniu mózgu i uspokojeniu nerwów.

Źródło:http://www.fitnessandpower.com