Zawierają wiele witamin i minerałów, które wspomagają różne procesy w naszym organizmie. Bardzo dużo zależy przy tym od stopnia dojrzałości bananów.

1. Profilaktyka przeciwrakowa

depositphotos.com

W bananach znajduje się substancja o nazwie TNF – jest to białko, które zapobiega rozwojowi procesu nowotworowego. Najwięcej mają go owoce najbardziej dojrzałe. Może więc warto czasami wybrać banany z kilkoma ciemnymi plamami…

2. Zapobieganie skurczom

depositphotos.com

Jeśli brakuje Ci takich pierwiastków jak np. potas czy magnez, możesz miewać częste skurcze mięśni. Banany zawierają bardzo dużo tych pierwiastków, dlatego są bardzo skuteczne w zapobieganiu występowania skurczy. 100 g bananów zawiera aż 33 mg magnezu!

3. Ochrona nerek

depositphotos.com

Zawarty w bananach potas służy też nerkom, ponieważ zapobiega powstawaniu kamieni. Najnowsze badania dowodzą nawet, że regularne jedzenie bananów może zmniejszyć ryzyko wystąpienia nowotworu nerek aż o 40%.

4. Dla zdrowego serca

pixabay.com

Potas jest również niezwykle ważny w pracy naszego serca. Dieta bogata w potas obniża ciśnienie krwi, dzięki czemu nasze serce jest zdrowsze. Spożywanie 2-3 bananów dziennie zmniejsza ryzyko chorób serca aż o 36%.

5. Zapobieganie miażdżycy

pixabay.com

Banany są również bogate w fitosterole – substancje, które regulują poziom cholesterolu we krwi. W ten sposób banany znacznie zmniejszają prawdopodobieństwo miażdżycy.