Uwielbiane przez nas jajka są niezastąpionymi produktami w każdej kuchni i wykorzystujemy je do przygotowywania śniadań, obiadów, deserów i kolacji. Dawniej obawialiśmy się, że spożywając ich zbyt wiele, narazimy się na wzrost poziomu cholesterolu i wiążące się z tym dolegliwości. Dziś wiadomo, że jajka są nie tylko smaczne i zdrowe, ale także odżywcze i pożyteczne.

Oto, jakie mają działanie:

1. Korzystnie wpływają na budowę naszych mięśni

Są cennym źródłem 9 aminokwasów, których organizm ludzki nie potrafi wyprodukować samodzielnie. Regularnie spożywając jajka, zapewnimy naszym mięśniom sprawne i prawidłowe funkcjonowanie.

2. Wzmacniają zęby oraz kości

Jajka to bogactwo wapnia, który zapobiega osteoporozie, a zawarta w jajkach witamina D ułatwia jego przyswajanie.


shutterstock.com

3. Poprawiają pracę systemu immunologicznego

Znajdujący się w jajkach selen jest pierwiastkiem niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Jedzenie jednego lub dwóch jajek dziennie zaspokaja w 22% potrzeby organizmu na ten pierwiastek i wzmacnia naszą odporność.

4. Poprawiają stan włosów i paznokci

Dzięki dużej zawartości minerałów, aminokwasów oraz witamin z grupy B, spożywanie jajek zapewni nam zdrową skórę, mocne paznokcie i lśniące włosy.


pixabay.com

5. Zapobiegają anemii

Jajka, zwłaszcza indycze, są doskonałym źródłem łatwo przyswajalnego żelaza. Odpowiada ono za produkcję hemoglobiny, która dostarcza tlen z płuc do pozostałych komórek naszego organizmu. Żelazo służy także do tworzenia krwinek białych, odpowiedzialnych za poziom naszej odporności.