1. Jajko serwowane w awokado

To pyszne śniadanie jest bogate w białko i tłuszcze roślinne. To istna uczta dla podniebienia, a na dodatek pełna składników odżywczych.

Rozgrzej piekarnik do 200 °C. Przetnij awokado na pół, a następnie usuń z niego pestkę wraz z odrobiną miąższu. Wbij w przygotowane w ten sposób zagłębienie jajko, a do smaku dodaj pomidory, sól, pieprz oraz pietruszkę. Piecz przez 20-22 minut.

2. Owoce i tosty z masłem migdałowym oraz salami

Wielu uważa, że to połączenie jest naprawdę dziwne. Znajduje ono jednak grono wielbicieli. Jest smaczne, zaskakujące i bardzo pożywne.

3. Tost z awokado i jajkiem podany z jagodami

Opieczony, świeży chleb, puree z awokado, a na to jajko…Czy istnieje lepsza uczta dla podniebienia? Ja mam wątpliwości! Przypieczętuj wszystko zapachem świeżej pietruszki i czerwonego pieprzu oraz dodatkiem jagód, które zawierają w sobie mnóstwo przeciwutleniaczy. To przepis na zdrowie!

4. Borówkowo-imbirowe smoothie

To śniadanie doskonale równoważy białka, tłuszcze i węglowodany. Borówka i imbir przynoszą bogactwo witamin, które mają zbawienny wpływ na wzrok oraz układ immunologiczny.

5. Owoce, warzywa wraz z pożywnym tostem

Toast z masłem migdałowym, puree z awokado oraz nasiona słonecznika i sezamu dadzą nam zastrzyk energii od samego rana, a ulubione warzywa i owoce uzupełnią posiłek witaminami.

6. Jajecznica z rukolą

Jajecznica z zielenią jest doskonałym źródłem białka i witamin.

7. Koktajl z awokado

To wspaniałe śniadanie dla tych, którzy dzień zaczynają aktywnie. Potrzebne Ci będzie 1/2 awokado, 1/2 szklanki jogurtu greckiego, 1/2 szklanki mleka, 1 banan, szczypta wanilii i małą garść szpinaku. Smak pozytywnie Cię zaskoczy.

8. Zdrowy pancake

Receptura tego naleśnika jest naprawdę prosta: łyżka mąki, ubite białka jajka, 1/2 szklanki puree bananowego i odrobina nasion lnu. Smakuje znakomicie przy kubku zielonej herbaty. Smaczne, pożywne i bogate w białko danie.

9. Płatki owsiane z puree bananowym

Płatki owsiane są bogate w błonnik, który naturalnie oczyszcza Twoje jelita. Gotowane na mleku sprawią, że będziesz syty przez cały poranek, a bananowe puree nada śniadaniu niezapomniany charakter. Zdrowie w czystej postaci!

10. Omlet z awokado i łososiem

Aby zjeść obfite i bogate w białko śniadanie, możesz dodać awokado i kawałki łososia do puszystego omletu.

11. Domowa zupa

Zupa na śniadanie? Czemu nie! Znajduje się coraz więcej zwolenników takiego rozwiązania. Wywar na bazie kurczaka z marchewką, selerem i makaronem to zrównoważony, pełen białka i węglowodanów posiłek, który umili początek dnia.

12. Omlet z warzywami

Praktycznie w każdej lodówce znajdują się jajka, z których szybko można wyczarować puszysty omlet. Jeśli dodasz do niego warzywa, to pełnowartościowe i zdrowe śniadanie jest gotowe!

13. Pełnoziarnisty tost z serem, awokado i jajkiem

Opiecz pełnoziarnisty chleb, na który nałożysz plasterki sera i awokado. Na samą górę połóż usmażone jajko, a całość przypraw solą i pieprzem. Ten zestaw to nie tylko doskonałe źródło białka i tłuszczów roślinnych, ale także uczta dla Twoich kubków smakowych!

Wykorzystasz któryś z pomysłów na zdrowe śniadanie? Daj nam znać w komentarzu. Smacznego!